12 ledna 2023

Prokletý kraj

Kniha z pera Michaely Klevisové Prokletý kraj je dalším  vynikajícím dílem této autorky. Od prvního písmenka je čtenář doslova vcucnut do děje. 

Linda se právě vrátila z víkendu, který strávila s kamarádkami v Jelení Hoře na Šumavě, odkud se s rodiči odstěhovali, když byla ještě malá. Od návratu domů ji pronásleduje živí sen, že ji pronásleduje stará neznámá žena a Linda má pocit, že vše nějak souvisí s jejím dětstvím s jejím pobytem na Šumavě.  Rozhodne se tedy pátrat a znova se ubytuje ve vesničce v hlubokých šumavských lesích, kde dodnes žijí někteří starousedlíci, kteří se sem přestěhovali v poválečných letech, aby se ujali hospodářství po odsunutých německých rodinách. Rumunským Slovákům, kteří tvořili převážnou část osídlenců bylo slibováno více a tak i někteří odešli. 
 Linda se spřátelila s Gerdou, která se vrátila do svého rodiště po rozvodu. S dcerkou žila v domku po rodičích a zde našla i deník, ze kterého vypadly fotografie Lindina dědečka. Obě ženy pak pátraly po tom, komu ten deník patří a postupně odhalovaly odpovědi na spoustu otázek z minulosti. Gerda je podezřelá, že zavraždila producenta, kterému dala svou knihu a on zneužil její námět a nehodlal Gerdě přiznat žádnou peněžitou odměnu.   A Gerdě by se nějaké peníze rozhodně šikly. 
Kniha je napínavá a rozhodně ji doporučuji milovníkům záhad, napínavých příběhů a podobně. A vypravěčský styl autorky je skvělý. 

9 komentářů:

  1. Maruško,kniha by mě bavila.Jsem ráda,že sem dáváš ty i další děvčata zajímavé čtení.Když jdu do knihovny je to jednodušší,když vím,co chci.Je tam známá a knížky mi vyhledá.Momentálně mám dvě knížky od mé sestry a do jedné jsem hodně začetlá a není to zrovna detektivka.Taky začnu dávat svoji četbu na blog,aby byla změna.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško, děkuju za prezentaci knihy a přeju hezký víkend, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Majko, tuhle autorku čtu moc ráda, tak díky za další tip na její knihu. V knihovně se poptám, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, já se přiznám, že teď čtu jen co najdu u přátel na blogu, spíše sáhnu pro naučnou literaturu a encyklopedie. Na romány teď nějak nemám čas. Jeden jsem číst začala a než jsem se k němu zase dostala, už jsem nevěděla o co jde.




    OdpovědětVymazat
  5. Tuto knížku mám zrovna doma z knihovny, jen toho mám teď tolik ke čtení, že nevím,kdy se k ní dostanu :) Detektivky od Klevisové mě opravdu baví!

    OdpovědětVymazat
  6. "Tý jofka",to musí být zajímavé.
    Nenapíšeš jak to dopadlo,že ne?Všichni si ji chtějí přečíst ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Majko, děkuji za báječný tip na čtení.
    Měj prima dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Dělám první pokus-Maruško,promiň.Eva

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář