03 března 2022

Zahájení sezóny

 Včera ráno jsem měla v plánu jet na zahradu rýt.  Sluníčko má svítit celý den, ale ráno bylo u nás -7 stupňů a to mne odrazovalo. Jít v mrazu takový kus cesty mne nelákalo.  Nakonec jsme si v 8 hodin zavolali taxi. A tím začala naše letošní zahradní sezóna. I když ta vlastně začala už před nedávnem na okenním parapetu. Celeru to vždycky trvá dlouho.

Na zahradě už to díky některým kytičkám vypadá radostněji. Staré listy čemeřice jsem ještě neodstraňovala, měla jsem jiný důležitý úkol. 
Dala jsem si do těla.  Už druhým rokem ryji zeleninové záhony brzy zjara. Prý je to lepší. Ještě sice má příští týden sněžit, ale to už mi nevadí.  Druhý záhon je menší, to už bude brnkačka. 
Moje sněženky teprve vystrkují nízké trsy. 
Kvetou jen žluté krokusy, fialové ještě ne. Jsem zvědavá, jestli se ukážou. 
Mazlinka mne přivítala opravdu moc mile. Stále se tulila a nechala se  hladit, ale jakmile zašustil pytel s granulemi, už jsem ji nezajímala.
Dnes se ukázala i Šedá, černý kocourek s bílou náprsenkou a ještě jedna trojbarevná, ale ta je hodně plachá. Zdálo se mi, že černý kocourek kulhal.  Fotit jsem je nemohla, zrovna jsem řádila s rýčem.   Všimla jsem si,  jak jsou poničené obrubníky trvalkových záhonů, ale stále nevíme,  kdy a jak nám elektrikáři zdevastují zahradu při výměně el.sloupu a tak nemá cenu něco opravovat.  Vypadá to ovšem hrozně.  Ale stalo se něco, s čím bych si sama neporadila. U dveří na záchod prasklo pero u kliky a dveře zůstaly zavřené. Manžel je musel odvrtat. Raději nemyslím, kdyby se to stalo a já zrovna byla na zahradě sama a  zavřená na záchodě. Takže i tam raději s mobilem. 
Kupodivu se ještě mohu po včerejšku hýbat.  Přeji všem klidný den.

15 komentářů:

  1. Jo, zahradníci po zimě! To je kapitola sama o sobě....znám to taky ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice už mě nebaví to dojíždění, že nemohu kdykoli vyběhnout, ale jsem ráda že mám alespoň toto. :)

      Vymazat
  2. Maruško ty první práce na zahradě jsou vždy nejtěžší, než se tělo po zimě zase rozhýbe jiným pohybem. Už se Ti to krásně klube a určitě budeš mít brzy hodně objektů na focení. Těším se. Krásné jarní dny Ti přeji. Jára.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, už to nebude dlouho trvat a bude všude plno barev v zeleni.I tobě pěkné jaro.

      Vymazat
  3. Krásná zahrádka, já studuji a pokouším se o zahradničení bez rytí, kdyby tě to zajímalo, klidně tě někam odkážu, protože nemládnem a proč se namáhat více, než je nutné, že....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,pracovat ano, ale také odpočívat. Fotografie moc hezké,kočičky byly rády za dobrotu.🍀

      Vymazat
    2. Nedovedu si představit pěstování různé zeleniny bez prokypření a zapravení živin či kompostu do půdy. Trávu, listí, odpal z plodin a podobně kompostujeme, nemáme tu kontejnery na odvoz odpadu. Docela by mne tedy ten způsob bez rytí zajímal, ale kam pak s tím vším bioodpadem?

      Vymazat
  4. Obdivuji každého, kdo rozumí půdě a pěstování čehokoli v ní. Tohle umění mne jaksi míjí a ani ho nepokouším. U mne se daří jen hortenziím, kapradinám, rododendronu a pomněnkám...:-) Tak, pilná včeličko, ať je pak úroda bohatá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lado, tohle jsem sdělila po rodičích a celou pěstitelskou snahu jsem zredukovala asi na 20 % z toho, co obhospodařovali rodiče.Ti tam dřeli každý den, všude rostlo "žrádlo"nikde nebyla tráva. Na kompost táta košil ruční kosou kus louky pod zahradou. Děkuji za přání úspěchu.

      Vymazat
  5. Já jsem tyhle jarní práce na zahradě měla nejraději a nejvíc,když se všechno klubalo ze země.Navečer jsem se šla projít se psem a sestra byla ještě na zahradě,tak jsem si tam aspoň něco nafotila,když už zahrádku nemám.
    Maruško,měj hezké dny a zahrádka ať ti dělá radost

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Na zahradě je vždy ta udělaná práce vidět. Děkuji s měj hezké jarní dny.




      Vymazat
  6. Maruš, máš už na zahrádce jaro. U nás krokusy ještě nekvetou u tebe nahoře hřeje do břehu jižní sluníčko. Micinky vám udělaly určitě obrovskou radost, že za vámi přišly a vy jim jejich mlsáním taky 😺

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, hezky se Ti na zahrádce probouzí jaro, na to se ráda dívám. Jsi pilná, u nás je na zahradě vždy dlouho mokro, že se tam nedá ani vkročit. Já mám u nás na prázdninách tři malé vnučky, tak se teď věnuju jen jim. A jsem ráda, aspoň se s nimi trochu rozptýlím. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Mně na zahrádce kvetou zatím jenom sněženky, čemeřice se krčí při zemi- narcisy vystrkují listy a taktéž hyacinty začínají ukazovat, že se jaro blíží. Zatím jsem se do zahradničení nepustila, ale ten čas přijde.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Maruš,hezky se ti to na zahradě probouzí..Práce na jaře je vždy hodně,ale to člověk bere jako relax i zábavu (i když někdy s bolavými zády).Já jsem to vždy dělala ráda,bohužel už je to minulost...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář