18 října 2021

Václavky v octovém nálevu

 Houby už přešly mrazíkem a tak nejsou vhodné ke sběru, ale třeba tedy příště.  Nálev se určitě hodí i na hříbky v octě.  Recept jsem našla na internetu a nálev mi moc chutnal a tak si ho dám i sem, abych ho příště  nemusela dlouze hledat. 

Václavky by se měly déle vařit a pro lepší stravitelnost doporučuji déle než je v receptu uvedené. Pamatuji si z dřívějška, že mi můj šéf v práci říkal, že klidně vařit i hodinu. Udělala jsem kompromis a vařila 40 minut. 

Moc děkuji autorovi receptu, od kterého jsem si půjčila i texty. 


13 komentářů:

  1. Majko, moje babička nakládala václavky do slaného nálevu. Recept nosila v hlavě, asi to dělala od oka. Já houby nejím, ale byly doby, kdy jsem je nakládala manželovi. Používala jsem Deko, kam se jen přidal ocet a voda v poměru uvedeném na obalu. Manželovi chutnaly.
    Měj hezké dny. 🍀🍂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám hodně ráda malinké hříbky v octě, ale ty už v lese nejsou. :-D

      Vymazat
  2. Václavek jsme letos našli jen pár a tak jsme je nechali v lese,nemělo smyslu je brát. Houby jsem nikdy ne nakládala. Chutnají nám náramně v podobě smaženice,pod masem jako řízky a také v polévce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na polévku si houby suším, na omáčku a pod maso si je podusím a dám do mrazáku. Smaženici moc ráda nemám, protože náš táta dával do smaženice pomalu jen samé houby a jen snad jedno vajíčko (Nepátrala jsem po tom) a to mi nechutnalo. A navíc táta sbíral i holubinky a kde co. My sbíráme jen sucháče, křemenáče, praváky a kozáky. Tedy, když se někde najdou. :-D Většinou jsou u nás jen sucháče a letos jich opravdu manžel donesl jen pár. Škoda, že pro ty Václavky nešel ještě jednou, zbyl mi lák a je fakt dobrý.

      Vymazat
  3. Naložené houby mám moc ráda,ale václavky neznám a tak raději nesbírám.Sbírala je hodně babička.Já znám jenom běžné druhy hub a manžel je na tom stejně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, my také sbíráme jen ty nejběžnější, jak jsem psala výše, ale václavky pozná manžel i podle vůně.

      Vymazat
  4. Já jsem kdysi moc ráda(a úspěšně)chodila na houby.Měla jsem i svoje místečka.No,ale nerada jsem je jedla.Jednou za rok smetanovou omáčku,jednou za rok smaženici.Nakládané jsem nikdy moc nemusela.
    Přeji ti krásný sluníčkový den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my to také s houbami nepřeháníme. Manžel rád chodí do lesa jen proto, aby se hýbal na čerstvém vzduchu, na výlety dopravou mu to dělá zle, tak je v lese hodně. Jako astmatikovi mu vadí i navonění lidé. No a když při procházce najde hřiby je spokojený. Jen mu nesmí v televizi ukazovat ty plné koše, to je pak naštvaný, že u nás nejsou. :-D

      Vymazat
  5. Maruško, já màm houby moc ráda. Ráda je hledám, čistím i jím. Sbíráme jen ty základní druhy, z kterých dělám řízky, smaženici, polévky, omáčky, suším a nakladàm. My to prostě milujeme. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, tak to obdivuju. Já jsem kdysi měla ráda smaženou bedli jedlou, ale od té doby, co jsem se dověděla, že může být i jedovatý druh, tak ji nesbíráme a je také hodně křehká na dopravu. My si dáme houby jen tak jako delikatesu občas a to hlavně omáčku, polévku nebo jen tak pod maso.
      Pamatuju si, jak mi manžel za mlada donesl plný koš nádherných hříbků a poručil je naložit do octa. Mně se to nezdálo, tvrdila jsem, že jsou to hořčáky. Prý přece pozná hřiby....ON. No dobrá měl je tedy v octě. Ale nechala jsem pár a donesla je sousedovi, byl myslivec a v lese se vyznal. No jasně, že to byly hořčáky. Tak vidíš, co my všechno nezavaříme. :-D

      Vymazat
  6. Majko, já do lesa nosím sebou malé hašlerky, máš pravdu...malé horčáky se od hříbků poznají dost blbě, tak ochutnám a kvůly zažehnání hořkosti v puse na celý den nosím ty hašlerky.Pokud na Vysočině byli lesy, tak byli i houby, včil nula. Dobré je i rizoto z jakýchkoliv hub, jenom lišky se před zmrazením povaří, jinak zhořknou. Já nakládala do Deka + pepř, nové koření, česnek, 1-2 hřebíčků, pak vrstvila na přeskáčku světlé, tmavé, kolečka mrkve, červenou papriku a fialovou lakovku ametystovou, ryzec černohlávek.Houby moc nejím, ale mladší jem ráda oblítla lány lesa. To víš - hajného dcera zná tak cca 100 druhů hub? Bedle nezbírám to raději ryzec černohlávek,u hub je ta potíž, že pokud je špatné zažívání, tak pak jeden neví zda ho bolí žlučník z tuku nebo je to z hub.V roce 2010 to jsem byla první rok v důchodě, manžel ještě dělal, tak mne nechával na chatě a tam co dělat? Tak na houby = 42 sklenic těch 670 ml, zavařených a rozdaných. Všichni si zvykli a mne to těšilo, jenže dnes nejsou lesy, nejsou houby. To jsem zase naplkala - zdraví Míla

    OdpovědětVymazat
  7. ... Ještě tak mít ty václavky ...

    OdpovědětVymazat
  8. Majko, nakládané václavky jsem také kdysi dělala a byly fakt moc dobré. Letos jich mám jenom pár, takže kloboučky přidám do bramboračky. Houby ráda sbírám, ráda jím, ale to čištění mám jako za trest 😊

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář