04 dubna 2021

Velikonoce 2021 u nás ve městě

Jako jinde, tak i ve Valašském Meziříčí byla snaha trochu oživit město velikonoční výzdobou.  

Vlastně i loni byly již Velikonoce poznamenané pandemií koronaviru a nekonaly se žádné trhy a jarmarky, abychom dali viru co nejmenší šanci na přenos. 
 Do města mezi lidi chodívám jen v nejnutnějších případech a o výzdobě před zámkem Žerotínů jsem se dověděla z internetových stránek města. Když bylo teplo a slunečno, pracovali jsme na zahradě a tak jsme se synem využili až včerejšího, i když chladného podvečera, kdy už  déšť se sluncem tak nesoutěžil, abychom viděli obří vajíčka na vlastní oči. 
 
Ve městě bylo velmi málo lidí, ale co mne překvapilo, že nikdo neměl roušku, i když se pohybovali ve skupinkách. Většinou mladí. Připadala jsem si přihlouple s respirátorem na ústech, ale vydržela jsem to. Až teprve cestou zpět do kopce jsem si náhubek sundala, abych ten kopec domů udejchala. Nasadila jsem si ho až před naším panelákem a do výtahu. 
Ale nyní se již pojďme podívat na záhonky různě ve městě a na výzdobu před zámkem Žerotínů. 

Dva stromy na náměstí byly vyzdobené vajíčky a pentlemi.
Toto obří vejce se mi líbilo nejvíc. Musela jsem ho vyfotit skoro ze všech stran.
Ještě se nerozsvěcí pouliční lampy, ještě není tma, ale už se špatně fotí a náměstí vypadá ponuře. 
Nyní přijde pár studených dní, ale to je na začátek dubna ještě normální. Hezké dny. 

20 komentářů:

  1. Máte to to tam u vás pěkné :-) Nápad s obrovskými nazdobenými vajíčky je zajímavý :-)
    Jestli má být ještě pár dnů chladno, vůbec mi to nevadí, jen ať, ono jak se potom oteplí, tak to rychle poskočí a najednou je vedro :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, často se jaro vůbec nekoná a hopneme rovnou do léta..

      Vymazat
  2. Máte krásně nazdobené město, obří vejce jsou nádherná, takže procházka se vydařila. Ani mně moc nevadí, že ještě bude chladno, není mi aspoň tak líto, že nemůžeme na chatu. Ale těším se tam fakt hodně. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, naštěstí už to za týden končí a chata bude. Úplně tě chápu. Hezký den. 🙂

      Vymazat
  3. Maruško, moc hezká výzdoba. Lidi bez ochrany mě taky vytáčejí,vzpomínala jsem dnes na tebe na mém blogu. ☺ ♥ ☺ Poznala jsem "kocourkov" ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že lidí nebylo moc, jen tak ojediněle,ale ty skupinky mladých k sobě určitě nepatřily jako rodina ve společné by domácnosti. :(

      Vymazat
  4. Moc hezké to tam máte. Musím zavolat našemu Jeníkovi ať jde na procházku, pokud již tam nebyl. Majko, na plácku pod oknama si hráli děti, maminky pokuřovali -3- hlavy u sebe. Já mezi tím přesadila kvítko a do kontejneru jsem nesla zeminu a pravím " Holky, asi nejste jedna rodina že?" odpověď "Paní rýpejte doma v hlíně v květináči" jak nikdy nemůžu hned najít slova, tak ani nevím kde se to ve mne vzalo ,tentokrát hlesla "Až budete potřebova hrst hlíny aby ste mohla hodit do hrobu svých drahých tak si přijdite ---Doma jsem to hoooodně obrečela. Syn mi pak i s manželem říkali, že mi nic po tom neni a nedivili by se kdyby mladá dáma mi dala přez papulu. No v téhle náhubkové době si mění všechno ....dávejte všichni na sebe pozor a venku je ještě zima - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rozrušená i teď, když jsem to psala. Prosím o omluvu.Snad si to nějak dáte dohromady, co jsem chtěla říct. Míla

      Vymazat
    2. Mílo, je mi to moc líto. Lidi jsou dneska ciničtí a zvláště mladí si myslí, že svět patří jim a jim se nic nemůže stát. U nás na plácku pod domem je to to samé. Zrovna takovým bych přála, aby tu nemoc chytly, jak každému přeju zdraví. A dneska jsme se byli dopoledne projít za humna kolem posledních rodinných domů a kousek do lesa, ale hrozně fučel studený vítr, tak jsme se brzy vrátili, ale potkávali jsme malé koledníky s tatínky a ani jeden tatínek neměl roušku a u každého domu alespoN 3 auta. U Michalova šéfa zrovna 4 auta. Kéž by všechna tato setkání byla bez následků. Ale Češi jsou opravdu jako utržení ze řetězu. Já už dávno nikoho nenapomínám, protože jsem si s tím také užila svoje, třeba i kvůli kouření na zastávce autobusu. Mílo, asi je lepší si ničeho nevšímat a starat se jen o svoje. Ale kam tohle může víst? Hezký den ti přeji.

      Vymazat
  5. Máte to moc pěkné. Nejvíc se mi líbí ta velká zdobená vajíčka. Přeji pěkný zbytek velikonočního pondělí 8-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mně se ta vajíčka líbí. ještě jsme to tu neměli. :)

      Vymazat
  6. Maruš, město je krásně vyzdobené, to se musí nechat. Už jsem tam nebyla pěkně dlouho, já už ani neumím jezdit autobusem, nepamatuju, kdy jsem naposledy někam jela. Dneska bych mohla na lyžích, když jsme se vzbudili do zasněženého rána, ale to k dubnu taky patří :-) Měj se hezky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, až pojedem na muso, tak si jízdu autobusem rychle oživíš. :-D Už aby to bylo.

      Vymazat
  7. Krásná výzdoba u vás,aspoň něco hezkého v dnešní době.Velká vajíčka jsou nádherná,kdo je vyráběl?Děti asi ne, když nechodí do školy..U nás bývají vyzdobené autobusové zastávky na Velikonoce,ale letos toho bylo méně.Přeji brzké jaro se vším co k tomu patří..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dělali to dospělí, ale ta jména na cedulkách mi nic neříkají. :)

      Vymazat
  8. Moc krásně nafoceno naše město. Ani jsem nevěděla, že je tak vyzdobeno. Vůbec tam teď nechodím, když je vše zavřeno. Jen obchod a zpět. Zdraví Hanka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já jsem se to dověděla z městských stránek. Také do města moc nechodím.:)

      Vymazat
  9. Nádherné město.Můj vnuk se tam narodil,ale pak se odstěhovali...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář