24 července 2020

Zahrada 2020-červenec

Přestěhováním na jiné místo jsem také trochu přepracovala záměr blogů. Střípky ze života původně vznikly hlavně kvůli galerii na cestovatelský (tenkrát hlavní) blog. Tam jsem také zveřejňovala reportáže z mé zahrádky. Tyto reportáže nyní budou zde.
Přesto, že letošní rok nepřeje úrodě svými častými a mnohde ničivými dešti, přemnoženými škůdci, něčemu se občas daří. Už na starém blogu jsem psala, že letos nebude ani jedna okurka, ani jeden meloun, vůbec žádný česnek, ani jedna meruňka (navíc strom nějak chřadne, z jedné poloviny)......i rajčata už jsem stříkala proti plísni...


Velmi pěkná byla sklizeň hrášku a včera i cibule. Některá byla menší, ale urodily se i pořádné kousky. Nestihla jsem je však vyfotit, měla jsem té práce i se sekáním hodně. 
Na naší zahradě se negriluje, ale už jsme se tam zdrželi i přes noc o na obyčejném ohništi si opekli skvělou hasičskou klobásu. Chlapi mi sklidili rybíz a já jsem si ho prolisovala na marmeládu. 
Krásně kvetou růže, ale včera jsem je ostříhala a již jsou nasazené nové větve s poupaty. 
Rajčatům jsem už druhý rok postavila oporu. nechala jsem se inspirovat na internetu.
Pěkně zatím rostou i fazolky a kedlubny. Kedlubnům větší množství vody prospívá. 
Radost mi dělají i jiřinky. Tak trochu jsem je letos začlenila i na okraje zeleninových záhonů.
Hortenzie bude opět růžová, i když jsem ji přihnojovala hnojivem na modré hortenzie. 
Jsem ale ráda, že pokvete, protože první výhonky ze začátku jara zmrzly. 


14 komentářů:

  1. Tak druhý pokus o komentář, předtím jsem místo publikovat dala odhlásit se :-D
    Máš to tu pěkné stejně jako na předchozím místě působení. Já si ráda přečtu cestopisy i postřehy ze zahrádky, obojí je fajn :-) Snad se aspoň něco urodí, když ty podmínky jsou všelijaké. V bytě jsou možnosti zahradničení hooodně omezené, tak aspoň pěstuju mátu - u přítele na bytě :-D Chtělo by to ještě aspoň petrželku, ale bylinky ze supermarketu vždycky chcípnou :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snacha si také pěstuje bylinky na okně. A jak píšeš, když jsem si koupila ze supernarketu, tak mi to také nevydrželo a brzy odešlo. Už se mi také stalo, že jsem místo odeslání klikla na odhlášení. :-) Zvykneme si.

      Vymazat
  2. Majko, a co les? Zde na Vysočině vykáceno nač si jenom vzpomenu. Kde ještě něco zbylo, tak houby nemají rádi průvan, tak nerostou a pokud někdo říká, že po dešti (cca 7-10 dnů) má sice pravdu, ale jenom tak kde podhoubí nebylo vyplaveno nebo udusáno vodou. Byla jsem 3x v lese, ještě že houby nemusím jíst, bylo pár babek akorát na smaženici manželovi a pár lišek jsem povařila a zamrazila, aspoň jednou v zimě na kyselou polévku. - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My už ani na houby nechodíme. Jednak se kácením porušila podhoubí a změnily se podmínky a druhak manžel už tolik po houbách netouží, prý nasají hodně kovů ze země. Dříve jsme hodně sušili. Mám ráda bramboračku s houbama.

      Vymazat
  3. Majko, anebo jsem magor, nebo ano. Zobrazil se mne jenom první obrázek a ted čumím jak to tam máš nádherné. zase budu klikat o 106 že nejsem robot....ha....ještě že ty chlapi máme, když papají tak ať také makají - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nyní vždy po prvním obrázku dávám oddělovač, protože kdyby se po čase kliklo na štítek (rubriku) tak se tady nezobrazí seznam, ale přímo celé články. A jak by jich bylo hodně, tak už by se jenom rolovalo a rolovalo. Přidávání komentářů je pro nepřihlášené uživatele obtížnější. I když já jsem nedávala ten obrázek, kde se musí klikat podle nějakých úkolů. Určitě se tím u nepřihlášených brání nežádoucím spamům, které byly přímo likvidační pro blog.cz. Asi to jinak nejde. :(

      Vymazat
  4. Zdravím, já nováček. :-) Zahrádka Ti roste a kvete, tak jak má. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Lotty. Mohlo to být lepší, spoustu plodin letos nemáme, ale snad bud alespoň něco. Už jsem si tě přidala. Já mám své známé v oblíbených na cestovatelském blogu, abych v nich neměla zmatek. :)

      Vymazat
  5. Maruško, obyčejný ohýnek je stokrát lepší než nějaký gril.
    Ale ta neúroda mě zaráží. U nás takové výkyvy počasí nejsou (tady je pořád zima, dnes třeba jen 24 °C).
    A těch krásných fotek - něúrekom. ♨️������

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku, nikdy jsem neměla problém s okurkami a v posledních letech jsem pěstovala i melouny. zahrada je svažitá a přímo proti jihu, podmínky parádní. Zasela jsem jako vždy až po zmrzlých, semínka vůbec nevzešla asi shnila. Zasela jsem znova, opět nic. Česnek byl krásný, avšak najednou listy zežloutly, všechno jsem vytáhla a rovnou na kompost. A to jsem měla česnek, který si pravidelně pěstuju ještě ze sadby po tátovi, který je už 10 let po smrti. Má skvělou chuť. jednou mi shnil také na stejném místě a tenkrát mi novou sadbu zachránil brácha, který má tentýž česnek po tátovi. Letos uhnil i bráchovi. Už vím, že na to místo ho dávat nebudu. Asi se tam hromadí více vody. Jaro tady bylo fakt o ničem. Ale co naděláme. :) Hlavně klídek.

      Vymazat
  6. Já vůbec nepřihnojuji hortenzie a mám je modré, bude to určitě kyselými dešti a složením půdy.
    Také mi na jaře namrzly a květenství jsou nádherná, obrovská.
    Mnoho lidí kolem mne si stěžuje na podobné problémy na zahrádkách. Já nemám nic k jídlu, ale bojuji se škůdci ve
    velkém. Housenky nestíhám stříkat, to je letos šílené, sežraly mi vistárii, ale úplně za noc.
    Opečené laskominy , no slintám a kde jsou kočky ???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barvu hortenzií určuje složení půdy. Mně omrzla letos na jaře úplně celá, všechny nové výhonky. Ale stihla ještě obrašit a kvete pěkně. Je ještě mladá, má pár let a každým rokem je větší. Prodavačka mi řekla, že nesnese polední slunce a tak jsem ji zasadila podle toho, ale všicmla jsem si, že ji mají lidé na plném slunci a daří se jí.

      Vymazat
  7. Maruško, tak já nejsem vůbec pěstitelka jakýchkoli rostlin, dařily se mi hlavně hortenzie - keř míval více jak 60 květů a letos má jen 5... Musím jen obdivovat to množství zeleniny, ovoce i nádherných kytiček, tak ať se daří i přes ty škůdce a nutnost postřiků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lado, zeleniny mám snad jen desetinu z toho, co tam pěstovali moji rodiče. Táta nebyl zahrádkář, ale zemědělec. Vůbec neměli na zahradě travnaté plochuy a kytičky. Já jsem vždycky říkávala, že všude roste jen žrádlo. :) Maminka směla mít mečíky, pivoňky a jiřinky, ale jen na opkrajích, někde v ústraní, aby moc nepřekáželi zelenině. Já mám jen tři větší záhony, květiny i trávu. Rodiče tam doslova dřeli a to já odmítám. Mám radost, když se něco daří, ale čeho je moc toho je příliš. :)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář