04 listopadu 2015

Výborný tvarohový řez

Rychlý na přípravu a výborný moučník jsem včera pekla synovi na oslavy narozenin pro kolegy do práce. Pekla jsem ho poprvé a i krém, jak je uvedený v návodu jsem takto dělala poprvé. Určitě si to však zopakuji na rodinné oslavy.


Těsto:
2 celá vejce
1 hrnek cukru krupice
1/2 hrnku oleje
2 hrnky hladké mouky
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
1 hrnek mléka
kakao
2 lžičky rozpustného kafe

Krém:
1/2 l mléka
2 vanilkové pudinky
cukr podle chuti
2 tvarohy (vaničky)
rum podle chuti
1/2 kostky másla

Poleva:
2 zakysané smetany
1 čokoláda na vaření

Postup přípravy receptu

Těsto: vše smícháme dohromady, plech s vyšším okrajem vymažeme a vysypeme, vylijeme polovinu těsta, do druhé půlky dáme kakao a kafe a nalijeme na světlé těsto a upečeme při 180-200°C asi 15 - 20 minut.

Krém: v mléku uvaříme pudink, hned do horkého zašleháme máslo a poté přidáme oba tvarohy a rum a ještě našleháme. Krém naneseme na vychladlé těsto, uhladíme a nakonec dáme polevu. Rozpustíme si čokoládu a pak do ní vmícháme zakysanou smetanu.

Dáme vychladit do lednice a podáváme s kafíčkem.

Poznámka

jedna vanička tvarohu má 250g
pudink 37g
zakysaná smetana 250g
čokoláda na vaření 100g kdo jí má rád, tak může dát 150g

Tento recept jsem našla na internetu, ale upravila jsem si ho. Pod krém jsem dala ještě domácí rybízovou marmeládu. Vlastně to byla z nouze cnost. Prostředek piškotu se mi zvedl více než kraje, tak jsem ho seřízla a marmeládou přilepila je krajům. :) Pak jsem marmeládou natřela celou plochu. A dalším vylepšením jsou nasekané ořechy, dá se použít i kokos. Poleva dle receptu je spíš taková krémová, dala by se použít i jen čokoláda na vaření rozpuštěná s kouskem tuku.

Aby všechny kousky měly pěkný okraj, před krájením na díly jsem po vychlazení moučníku seřízla okraje. Ty jsem pokropila rumem, promíchala a natlačila do misek. Se šlehačkou je to další výborná pochoutka.



Dobrou chuť.



1 komentář:

  1. Tento recept jsem už dělala vícekrát a je výborný...děkuji za něj...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář