20 října 2015

Záhada zlaté štoly

Právě jsem dočetla skvělou detektivku a jsem nadšená, že český autor Vlastimil Vondruška podobných detektivních záhad, zasazených do prostředí dávné historie napsal docela dost. Děj knihy Záhada zlaté štoly se odehrává v období vlády Přemysla II. Otakara.


Na těchto detektivkách mne upoutává nejen doba, ale hlavně způsob vyšetřování a dokazování. V této knize královský prokurátor Oldřich z Chlumu se svými pomocníky panošem Otou a vojenským velitelem Divišem vyšetří hned tři velmi závažné zločiny, neboť při vyšetřování záhadného zmizení královského zlata narazí na nejednu vraždu. Mne zaujal i průběh soudních líčení a tresty.
Knihu jsem přečetla jedním dechem a těším se na další.
Veliké plus této knihy, a věřím, že i dalších Vondruškových knih, je důvěrně známé prostředí Čech. Já se přiznám, že i když mne dokáží přitáhnout a zaujmout detektivky a knihy zahraničních autorů, dost často mi dělá potíže orientace jak v osobách, tak v prostředí. V této knize jsem se cítila jako doma, jen o pár set let zpátky. Knihu vřele doporučuji.

A než sáhnu po další knize autora, zkusím dočíst detektivku Dicka Francise Bič. Dick Francis je také velmi známý autor píšící detektivky převážně z dostihového prostředí a já jsem se těšila na skvělý zážitek, ale zatím jsem asi v jedné třetině knihy a nějak se nic neděje......

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář