24 ledna 2023

Co je demokracie?

 Na to bych se chtěla zeptat. Je mi špatně z toho, co se děje v této republice.  Demokracie je násilí? Demokracie je vyhrožování smrtí tomu, kdo má jiný názor? Demokracie je donucovací prostředek, pohrdání, nesnášenlivost, nenávist?  Demokracie je nesvoboda a strach z toho říci, co si myslím?    Když občas čtu diskuzní příspěvky pod články na internetu,  je mi strašně smutno. Ne smutno, už v této, údajně svobodné, zemi dostávám strach.   Takový strach, jako mám nyní, jsem za komunistů neměla. Občané mezi sebou válčí zatím jen slovně,  je to studená válka, která klidně může přerůst v tu opravdovou občanskou a to se možná někomu ve jménu demokracie hodí. 

15 komentářů:

  1. Majko, přestože je to od sametové revoluce hodně dlouhá doba, spousta lidí má o demokracii vlastní představu. Bohužel, mnozí přesně tu o které píšeš. Dovoleno snad všechno, názory jiných neuznávat a za svým přesvědčením jít za každou cenu. Teď před volbami je to ještě mnohem horší, mnohde se hádají i v rodinách, na pracovišti i mezi svými kamarády. Můj muž občas odpoledne zajde na pivko do hospůdky v naší ulici. Jsou tam většinou důchodci, kteří se znají už léta, protože většina bydlí v blízkém okolí. Včera se vrátil téměř hned, myslela jsem, že je zavřeno. Zavřeno nebylo, ale dědkové se prý tak hádali kvůli volbám, že se to nedalo ani poslouchat. Tahle smršť nenávisti není v této nejisté době nic dobrého. Jen doufám a věřím, že se všechno zase uklidní. Měj se hezky, přeji klid a pevné nervy, pá 🤨

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško,také jsem občas četla pod články diskuze,ale vždy mě to rozčililo,tak to nedělám.Nejhorší jsou sociální sítě FB,nechápu,když tam mám všechno zablokovaný,proč se mi tam objevují články z politiky.To,co se teď děje je hrůza.Každý je chytrý,jenom on má pravdu a všichni plní nenávisti ke všemu a všem.Tak si asi vysvětlují demokracii.Politika byla vždy špína a před volbami to vrcholí.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Maruš, teď si často vzpomenu na taťkova slova, není tu už 27 let. Nebyl pro cinkání klíči, tehdy jsem ho nechápala. Vždycky mi říkával, ty si na moje slova vzpomeneš a měl pravdu. Tolik nenávisti a zla, co tu panuje nebylo ani za totality, aspoň v mém okolí. Člověk se bojí vyjádřit opačný názor. Nastala opět doba, že pokud chce člověk s okolím vyjít, musí držet "hubu". Poslední dva týdny ta špína v politice graduje, kéž by už byl konec a všechno se uklidnilo. Je mi z toho všeho smutno ...

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím s Tebou. Dospěli jsme k divné době. Vždycky si říkám, kde se bere taková ta zloba, nenávist.
    Je mi z toho všeho smutno.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško vše už bylo řečeno v komentářích před mnou. Doba je taková divná, zlá, nenávistná. Mnohdy se objeví zlo i u lidí, kde by to člověk už nečekal, jak píše Eva i mezi těmi dříve narozenými, kteří jsou nebo byli dobrými kamarády. I to se stává. Lidé se mění...

    OdpovědětVymazat
  6. Jak to zde čtu tak sme tu samí důchodci, kterým se jenom přidává a jsou zbyteční, co sme zažili i pohodu v práci, kde se zřídka kdy donášelo a vzpomeňte si že i často byli společné sedánky u kávy či jiném moku, oslavovali se narozeniny. Dnes mi bývalé kolegyně co tam ještě jsou, tak říkají, že to byli zlaté časy. Dnes musí být happy, kdo lépe a výše, kdo fouká či nefouká práškový cukr nadřízenému do zadnice...nedivte se, ty lidi jenom reagují na to kam je život tlačí v starosti o rodinu, práci či kousek žvance. Jo a vzpomínáte? také se říkalo: " Kdo chce s vlkma býti - musí s nima výti" teda aspoň to říkal můj tatínek. Jsem stará - mrzí mne, že jsem jenom vyžírka - ale mladá bych nechtěla být ani za boha. - Míla

    OdpovědětVymazat
  7. No je vidět že přesně na tobě se podařilo Burešovi co chtěl ve své neskonalé aroganci a touze po moci a vydrápání se na post kam přece podle jeho slov nikdy nechtěl, a pohrdání lidmi. Vyděsit, ponížit, vystresovat. Mě nenapadlo ani náhodou ty jeho žvásty brát vážně. Nikdy jsem mu nevěřila ani nos mezi očima a když řekl že je pondělí, raději jsem se šla přesvědčit do kalendáře. Bohužel lidé se jím a Zemanem nechali tak strašně zblbnout že už nepoužívají svoje vlastní myšlení, nejsou schopní rozlišit co je pravda, co je možné a co je manipulace toho šmejda. Dokázali právě svým chováním na nejvyšších postech že být hulvát a zloděj je věc naprosto přirozená. Takže pokud mají lidé takové vzory na nejvyšších postech, tak jak se mají k sobě chovat slušně? Ti dva by měli být souzeni za to jak tuhle zemi rozvrátili, lidi vyděsili a slušnost ponížili na něco co je pomalu trestné. Já tomu šmejdovi nemůžu přijít na jméno a z jeho kňučení a vystupování mi je fyzicky zle. A je mi líto všech kdo se jím nechali zaslepit a nevidí že on dělá všechno ne pro ně, ale jen a jen pro sebe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mně nevyděsil ani jeden z uchazečů o prezidentské křeslo, však jsem ani o nich nemluvila, ale vyděsili mne právě voliči, povětšinou příznivci Pavla. Ti dokonce měli chutě lidi s opačným názorem inzultovat a ty výrazy, no hnus. Ta nenávist se nesla v každém komentáři pod články a ty titulky novinových článků, to byl někdy další hnus. A já zrovna mám jiný názor než ty, stále cítím, že tady nešlo ani při volbách do poslanecké sněmovny o nic jiného, než hon na Babiše. Vždycky se prostě vytáhlo čapí hnízdo, když se to hodilo. Holt Babiš šlápl mnohým na kuří oko a to se jim nehodilo. Hodil jim vidle do rozkrádání republiky a to se jim nelíbilo. Prostě mám opačný názor, můžeš mnou pohrdat....Přesto demokraticky uznávám, že vyhrál komunista, který zastával vyšší komunistické funkce. Byl zvolen. Respektuji to a nebudu na nikoho házet špínu, jen proto, že má jiný názor. Babiš i Pavel měli po skončení voleb slušnou tiskovku a chovali se slušně, ale debil Fiala přesně řekl, o co šlo. "Jsme svědky začátku konce Babišovy éry." A o strašení válkou začala Černochová, když spřádala plány na přípravu mobilizace.
      Ale hele Vendy, prý se na hrad vrátilo srdce, tak snad bude líp a lidi si budou mít i nadále co říct bez toho , aby se uráželi a nenáviděli. Tak abych uvedla na pravou míru, já jsem se bála spíše VOLIČŮ Pavla.

      Vymazat
    2. Pan Pavel ale zamýšlí umístit na Hrad ukrajinskou vlajku (poslední prezidentská debata na Nově) a to se mi nelíbí. S pomocí Ukrajině to nemá nic společného. Republika pomáhá dostatečně a ukrajinské vlajky visí v každém městě a v Praze je jich určitě hodně, ale Hrad, jako sídlo hlavy České republiky, by měla zdobit pouze Česká vlajka. Možná při významném výročí Ukrajiny budiž, ale stále ne. Tak na to jsem zvědavá, zda udělá to, co řekl při poslední televizní debatě.

      Vymazat
  8. Nechci se opakovat,ale souhlasím se vším co zde bylo již řečeno.Je mi z toho také smutno.Mladí závidí isvým rodičům-seniorům a kdo má jiný názor je vyžírka a ovce.Kde se v lidech bere ta zloba a nenávist,divná doba....

    OdpovědětVymazat
  9. Majko, souhlasím s tebou. Jsme rozeštvaní, stojíme jeden proti druhému a pro odlišný názor jsme schopni být hrubí, nenávidět se a zahodit i letité přátelství. Před pěti lety jsem přišla o dlouholetou kamarádku jen kvůli tomu, že jsem se nenechala přesvědčit, abych volila Zemana. Je mi z toho smutno a pevně věřím, že se k nám vrátí zase slušnost, řád a hlavně klid.
    Když si vzpomenu, jak na sebe byli lidi po sametové revoluci hodní...... a jací jsou teď.😢

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovolím si též malou vzpomínku k těm hodným lidem po sametové revoluci. To takto jsem si vybrala do týmu na účtárnu paní, která mi byla sympatická a měla děti zhruba ve věku mých, tak sme se skamarádili až... no začala to pomlčkou Česko-Slovensko atd...určitě si vzpomenete. Na návštěvě se manžel té kamarádky též kamarád rozohnil, že zasr...ný Slováci si pořád vymýšlí a jenom na ně doplácíme a že jsou to kur...vy atd atd. tak mi to nedalo a ozvala jsem se, že já jsem také Slovenka a bylo mi řečeno ať si táhnu do pr...za svýma bratrama A BYLO PO PŘÁTELSTVÍ. Takže v každé době je něco z čeho je smutno. Někdo je rovný a jiný rovnější. Členové stran si drží záda - vrána vráně oko nevykole, do zaměstnání se přednostně bere podle příslušnosti - čí chleba jíš, toho písen zpívej...milé moje v dějinách nikdo nic nového nevymyslí a opakuje se to již od starého Říma, to jenom lidská pamět je natolik milosrdná, že na to špatné zapomíná. Jedno však vím: na můj vkus jde to nějak moc tryskem však víte kam. - Míla

      Vymazat
  10. Maruško, souhlasím s Tebou, také cítím napětí ve společnosti. Měj se dobře, pozdravuju. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Maruško,počkáme si a snad bude řád a pořádek. Až mě občas naskočí husí na z té nenávisti a zloby kolem.

    OdpovědětVymazat
  12. Už se těším, až tenhle blázinec skončí, všichni se obejmeme a budeme se mít dalších pět let rádi :).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář