20 prosince 2022

A přece kvete

Na blogu Libušky u Kožuškova jsem si stýskala, že mi nekvete vánoční kaktus, je sice maličký, ale loni mi krásně kvetl. Za pár dní na to jsem si šla vyfotit malé pokojové begónie a při tom jsem zjistila, že kaktus kvete. Poupata měl zasunutá pod rámem okna, kde je nejchladněji a to mu svědčí. Dala jsem pod něj krabičku, aby se květy tolik netísnily. A stále kvetou orchideje na severním parapetu. 
A sladké přípravy na Vánoce mám také za sebou, perníčky sice nejsou tak pěkné jako loni, ale co jim chybí na kráse, třeba bude přebývat na chuti. :-D
Spolu s perníky mám 10,6 kg cukroví. Samozřejmě, že hodně rozdám do rodin dětem. 
A konečně jsem také opravila poškozenou omítku. Na FB na mne vyskakovaly reklamy na přípravek v tubě a jak je to jednoduché, tak jsem si ho zakoupila a fakt super.  Čekala jsem, až pojede manžel na zahradu krmit kočičky a nasypat ptáčkům a vrhla jsem se na to.   Přípravek jsem měla koupený samozřejmě také tajně. To by bylo keců. :) A když je hotovo, dostala jsem pochvalu. :-) A už se mohu jen těšit na šáňo s hosty. 
Mějte se krásně. 

14 komentářů:

  1. Nádhera, máš pěkně nazdobené perníčky. Obdivuji všechno tvoje cukroví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, pochvala od takové kuchařky mě těší. Měj krásné svátky. Právě u tebe hledám i inspiraci na hlavní jídlo, abych nekuchtila stále svoje dokolečka.

      Vymazat
  2. Také mi vykvetl kaktus a to dlouho vypadalo,že ne.Ale mám asi i vánoční orchidejky,všechny mají na květ a dokonce rozkvetly i dvě kolopejky.
    Maruško,máš nádherné perníčky.pozná se,že jsi prostě šikovná na všechno.Tvoje cukroví nemá chybu.
    Měj hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, jsou to takové perníčky laika. Každý rok se trápím s bílkovou polevou, někdy použiji i glazuru na zdobení, ale nikdy mi to nejde jako těm šikulkám na internetu. Letos se mi poleva hodně roztékala. A buď se mi to ucpává nebo hodně teče. prostě nemám ten grif. :-D

      Vymazat
  3. Jak mě se ulevilo, že tohle všechno jsem letos nemusela! Už třicet let mne nebaví péct vánoční cukroví a musím. Neexistuje říct letos nepeču, to by byl s manželem hodně velký výstup. Naštěstí na zákaz od doktora prostě nemůže nic říct. I tak jsem včera musela přes původní domluvu porcovat ryby. Naštěstí byly už rozpůlené, ale stejně jsem se s nimi hodně nadřela protože měly silné kosti. Na to že nesmím krájet ani mrkev to byla pěkná fuška.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase moc nepeču přes rok, to mne musí něco drapnout, třeba nyní sice peču štrůdly, protože je dost jablek, ale to vánoční a velikonoční pečení mne baví. Je fakt, že pak skuhrám se zádama a proto letos nebudu dělat vánočky celé rodině. Jen pro nás a hotovo. Holkám dám balíčky s cukrovím. Mně spíš manžel brzdí. Že se mám na to vys....Ale pak stejně chodí zobe a zobe. Ty by sis měla dát pohov. Jinak tu ruku odrovnáš.

      Vymazat
    2. Mám v mrazáku lístkové těsto, tak taky budou štrúdly. A to bude šlus. Tedy doufám že i ne s rukou :D mám obaleno a polívka už není tak těžká. Salát bude dělat muž, tedy bude protlačovat brambory....mě pečení baví, ale to vánoční cukroví je pro mě vopruz největší....

      Vymazat
  4. Kvete Ti to krásně a cukroví máš tedy, jak se říká, jedna báseň !
    Hezké předvánoční dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Hanko. každý rok si říkám, že toho nebudu dělat tolik, ale požádala mne snacha, jestli bych jí nenapekla a samozřejmě dám výslužku i dceři. Takže opět 4 krabice a to jsem ještě nedělal oblíbené ořechové rohlíčky.

      Vymazat
  5. Maruš, krásně ti to kvete na vánoce. A to cukrovíčko, nádherné a moc pěkně nafocené. Prožijte všichni vánoce ve zdraví, spokojenosti a radosti🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Libuško. Letos budou vánoce trochu jiné, než dříve, ale snad to zvládneme všichni. Mám hodně trému.

      Vymazat
  6. Majko, dostala jsem se sem až nyní. Byl zde syn a tamsi cosi a čas utíká. Tak jsem si v duchu říkala: "kdy ta koza sem dá konečně to cukroví" a nakonec jsem to prošvihla. No máš to hooodně krásné a určitě i dobré. Já též pořád říkám, že nebudu toho tolik péct a pak se neznám. Upekla jsem i 2 šotly a 2 vánočky, jedna jela k synovi do Brna, ale štolu nechtěli a nebojím se, že zbyde, manžel to rád. Ještě musím skočit do papírnictví pro malou tavnou pistolku, s vnučkou budeme dělat pajduláky ze šišek a ořechů, manžel říká ať ji ju nekupuji, že stačí když si prsty pálím já, že rodiče budou radostí bez sebe. Přeji všem pokojné vánoční svátky s těmi co máte rádi a oni mají rádi Vás - Míla

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, orchidejky Ti krásně kvetou. Taky si různě vypomáhám krabičkami pod květníky, občas se to chce více nad kytkami zamyslet a ony to ocení. Cukroví máš vymazlené, krásné a máš hodně, ale rodina jistě ocení. Já letos měla jen devět druhů, ale ač jsem si řekla, že ho udělám méně a ne v několikanásobných várkách, stejně ho je dost a jistě by vystačilo rodině méně. Pomalu, ale jistě se učím skromnosti. Ale i šáňo jsme si včera píchli a v kruhu rodinném slavili.

    OdpovědětVymazat
  8. Majka nadherne cukroví 🤩😍 si velmi sikovna!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář