03 ledna 2022

Přece jen rozkvetl

 Před pár lety jsem dostala od syna maličký vánoční kaktus. Kvete každý rok a letos jsem myslela, že se mu to už nepodaří. Ale asi ho přesvědčila begónie, která mi doma také vykvétá kolem Vánoc na okenním parapetu v kuchyni. 

Děkuji za návštěvu a případný komentář a přeji všem krásný den. 


11 komentářů:

  1. Maruš, begonku mívám ve sklepě, ta neví o světě, ale měla bych ji už vytáhnout na světlo. Kaktus máš krásný a ještě má hodně pupenů, pokvete dlouho :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta befonka je s malými květy, není to ta velká, co jsem měla kdysi na balkoně. Tuhle jsem dostala od snachy takovou malou a i když se o ni někdy starám strašně, vždy s prvním sněhem vykvete a stále je na okně. Snadno se rozmnožuje. Vždycky ji olámu a ona se zvetí. Však už jsem si ji rozmnožila. Je to takový vděčný nezmar.

      Vymazat
  2. Maruško,je fajn,když přes tu smutnou zimu doma něco kvete.Mně vykvetl také kaktus před vánocemi a vykvetly mně i všechny orchideje.Po období klidu vykvetou vždy na vánoce.Mám je ve všech barvách a je to krása.Také se chystám je nafotit.
    Měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám orchideje jen dvě. Jednu velkou v barvě slonové kosti, ta kvetla od května až do teď a jednu s malými kvítky temně fialovou, ta kvete stále. Možná si odpočine na jaře. Také už jsem je měla na blogu. Ale jak jsem zjistila daří se jim na severním okně a tam máme menší okno. Na západním je strašné vedro a nedařilo se jim tam a dalším západním má syn plno kaktusů. Když myju okna, tak brbláme, že jsme s manželem dopíchaní oba dva. :D Mě hodně orchidejí odešlo, než jsem zjistila, kde se jim daří. A tu velkou jsem zdědila po mamince, také ji měla v obýváku v severní místnosti, ale měla úzké parapety a tak ji měla na stole. Nekvetla, ale měla nádherné pevné listy a tak jsem si ji vzala a doma rozkvetla. Mám tu tedy na maminku kvetoucí vzpomínku.

      Vymazat
  3. Majko, nádhera. Vánoční kaktus jsem si letos opět koupila a opakuje se téměř každoroční rituál. Koupím kaktus, má krásně nasazené pupeny, donesu domů a za pár dnů zaschnou. Vykvete jeden květ a konec. Místnost je na severovýchod a topení skoro nezapínám. Orchidejím se tu celkem daří, žádná velká záplava květů, ale kvetou i opakovaně 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ten kaktus na západním okně a v kuchyni, kde je celkem teplo. Libuška je zase v pěstování úspěšná v chladné verandě. Kdysi mi radila Blondýnka, že orchideje chtějí hodně světla a daří se jim na východě. Mým se daří na severu. 🙂

      Vymazat
  4. Maruško, tak to Ti rozkvetl v pravý čas. Mně kvetl před Vánocemi a teď už odpočívá. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mamince kvetl vánoční kaktus i na Velikonoce. Mně ten její nekvete. 🙂

      Vymazat
  5. Maruško, krásně Ti to kvete. Moje maminka měla v kuchyni na okně veliký vánoční kaktus a vždy jí krásně rostl a ona ho každému ráda ukazovala. Od té doby, co před dvěma lety zemřela, kaktus nekvete. Žije, ale nekvete... Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco na tom je, že nás rostliny vnímají a že se s námi sžijí a pak naši nepřítomnost těžce nesou. Mám hodně důkazů, že to tak je. Už o tom ten článek musím konečně napsat. Měla jsem ho kdysi na starém blogu.

      Vymazat
  6. Po mamince jsem dostala kytku s velkými listy, které se chvěly, když jsem na ni mluvila, takže věřím, že zvířátka i rostliny nás vnímají víc, než si jsme ochotni přiznat.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář