16 března 2021

Na svatého Řehoře

 ledy plují do moře, čápi letí od moře a líný sedlák, který neoře. Touhle pranostikou mne manžel v pátek provokoval. Ráno jsou ještě mrazíky a na zahradu bylo pozdě. On ví, že mne deptá, že nemám od podzimu poryté záhony kvůli úrazu a neodpustí si rýpavé poznámky. :) O víkendu jezdí autobusy mizerně.

Včera se vyhoupl na oblohu pěkný den hned ráno, ale já jsem si pospávala. Když jsem to pak viděla, neváhala jsem a zavolala taxík, protože autobus už byl také pryč. K akci mne donutila předpověď počasí na další dny. Má i pršet a sněžit.

Ó jak jsem šťastná, že mě bolí levé zápěstí a pravý loket, pravou dlaň zdobí mokvavý puchýř ve velikosti dvoukoruny a záda chvíli nebudu moc ohýbat. Mám poryto.  A dneska na to nasněžilo a mně to vůbec nevadí. Je pravda, že jsem zarývala jen zelené hnojení a nerozvezla jsem předtím kompost, ale to už holt bylo v rámci kompromisu vzhledem k podzimním událostem. 
 Odpoledne po koupeli jsem popadla nůžky a notně zkrátila ofinu a kolem uší, také jsem trochu strojkem přibrala vlasy kam jsem dosáhla a viděla a nyní budu chvíli sedět doma, abych nešokovala okolí svým zjevem. Jinak jsem zdravá. :)

Mějte se pokud možno krásně. 

20 komentářů:

  1. Ahoj Majenko, hele něco z těch fotek určitě použiju na Velikonoční přání....viď, že můžu? A čemeřici miluju. Co rameno, zatím dobrý? na to si zapoměla. Já tu odvahu se ostřihat nemám a vypadám děsně. A se dívám z okna, že začíná dost posněhovávat. Tak odpočívej a dávej na sebe pozor - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Mílo, rameno je v pohodě, to jak se zaléčí, tak mám zase na pár roků pokoj. Já to nemám kloubní, ale svalovou záležitost a tak nesmím jen přechládnout a dostat zánět do svalu. Tu poslední recidivu jsem zvládla nakonec i bez ortopeda a jeho obstřiku, jen mazání, ale nevím nakonec které mi pomohlo jestli koňská mast nebo spíše asi voltaren a prášky od bolesti, které jsou zároveň protizánětlivé. Samozřejmě, že můžeš použít fotky na jarní přání, klidně ti pošlu i větší velikost, když napíšeš, která se ti líbí. Já doma běžně stříhám chlapi a na nich jsem se procvičila. Blond na šediny jsem použila dneska a tak už to nevypadá tak strašně. :-D

      Vymazat
  2. Závidím práci na zahradě, my na naši zahradu nemůžeme, je to jiný okres. Máš záhonky krásně připravené, sníh jim určitě nevadí, takže pak už budeš jenom sázet. Kadeřnici bych už také potřebovala, občas něco zastříhnu nebo seříznu sekáčkem, ale není to nic moc. Minulou neděli jsem ostříhala manžela a syna, ale já se jim do rukou raději nesvěřím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také stříhám manžela a syna. Manžel tvrdí, že mne klidně ostříhá. Cha cha, dělá si ze mne jen legraci. asi mu to příště nějak oplatím. :-D To je mi líto, že máte zahradu v jiném okrese. Kéž by to přísné omezení mohlo brzy skončit. Příroda si sice poradí a všechno dožene, ale člověku to chybí a také je potřeba někdy chatu zkontrolovat.

      Vymazat
  3. Majko, krásně ti to kvete a věřím, že máš dobrý pocit ze zrytých záhonků.👍👍
    Já si ofinu stříhávala také sama a stejně tak si vlasy sama barvím. Ale tím to končí. Ofinu jsem nechala narůst a v současné době mám vlasy do culíku. Naposledy mě stříhala v červnu dcera. Potřebovala bych je obarvit, ale nějak se mi do toho nechce. Po posledním barvení jsem namísto blond byla poněkud domodra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla vždycky v posledních letech úplně na krátko a tak než to bude do culíku, tak to bude hodně dlouho trvat. Také to kolem uší je hrůza. nyní už mne zahrada netíží. Sice je tam hodně nutných všelijakých oprav obrubníků, ale to tak nespěchá. Zatím seju rajčata a celer do kelímků. :-D

      Vymazat
  4. Mňa práca na záhradke ešte len čaká, doteraz sme mali hnusné počasie, tak komu by sa chcelo tam makať. Ale, cibuľoviny sa už pomaly chystajú kvitnúť, tak sa moc teším. Asi o týždeň by tu vraj už mala byť jar!!! Fotečky máš teda ozaj parádne!!!! 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I u nás to bylo takové divné, když trochu svítilo, tak zase byl mráz a nebo zase pršelo a bylo všude bláto. Vystihla jsem to počasí tak akorát. nyní mohu zase odpočívat. Ale když začnou kytičky vylézat je to už radostnější. ještě někam zyrýt toho covida.

      Vymazat
  5. Maruš,věřím že tě zahrada již láká,ale nepřeháněj to,ať si znovu neublížíš...Co se týká stříhání,jsem na tom stejně,taky jsem to zkusila-s výsledkem rozpačitým....držme se...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi napsala hezky. Výsledek rozpačitý, ano to je to správné slovo. :) Evi, já nyní klidně odpočívám, nepřeháním to, už mne nic nebolí , vlastně ani druhý den to nebylo tak, jak jsem čekala. manžel tvrdil, že se nebudu moct hýbat, ale v pohodě. To, co mne od podzimu strašilo je hotovo. :)

      Vymazat
  6. Všechna ta práce je dřina, ale výsledek pak bude určitě stát za to :-)) Zatím si musím vystačit s pár truhlíky na balkoně a dobře si rozmyslet, co do nich dát :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem se vždycky těšila na truhlíkování na balkoně, ale manžel ho nechal zasklít a už tam kytky nechce. Okny si reguluje kuřáky. Snacha říkala, že si chce do truhlíků koupit i stále plodící jahody, které se do truhlíků hodí a nejsou prý převislé, takže nepoškodí novou fasádu. Ona si je chce dát i na parapet okna.

      Vymazat
  7. Tak to jsi šikovná. Já vyrýpávám kytky, které v louce nechci, ale jednou je to zmrzlé, podruhé blátivé - dělá se špatně... Ty máš krásně upravenou zahrádku. A už ti i kvete. To já zatím ještě na kvítky čekám .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám zahradu trochu do svahu a tak přebytečná voda stéká dolů a tak se mi tam nedrželo bahno. Šlo to dobře. Ale zase se člověk více natahá se sekačkou, když je to do svahu a i to běhání hore dole pro nářadí mne dokáže utahat. pak vždy závidím zahrádky na rovině. Ale fakt musím být ráda, že se mi nedělají bažiny, jako někomu. Bažina je pod zahradou na louce, kterou také v létě trochu seču, protože majitel louky tam s technikou nezajede, protože se boří.

      Vymazat
  8. Já jsem koupila barvu a dopadlo to tragicky, místo bílé blond jsem na odrostech zrzavá, takže můj blog přejmenuji na blog u Zrzky :) Zastříhla jsem konečky, do větších zásahů jsem neměla odvahu :))
    Máš to už parádně přichystané na jaro, tak hurá do něj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už mám i zaseto Zrzko. :-D Soce ne všechno, ale je to nadějnější. Ovšem tento týden má opět sněžit.

      Vymazat
  9. Maruško, máš krásnou zahrádku a krásně ti to tam kvete. Není to náhodou u nás v Krhové? Jinak já kadeřnici nepotřebuji, mám dlouhé vlasy, ale dělám kadeřnici celé rodině v této době, ale nejsem vyučená, jen mě to vždy tak trochu bavilo a teď je spoustu dobrovolníků :-D Pěkný týden přeju Hanka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu zahrádky. Je to už taková stará zahrada, kterou jsem dostala od rodičů a protože nemáme auto, tak to tam opravujeme jak se dá a vlastně se přizpůsobujeme tomu, co už tam je. Až to jednou dostanou děti a vnoučata, tak ať už si tam udělají oni podle svého modernizaci. Ano, zahrádka je v Krhové za Jehličnou pod lesem. :) Však podle fotek poznáš, kde to je. Libuška už u nás párkrát byla. V brzké době nám budou v rámci výměny sloupů dolovat v zahradě a tak nevím ami jak to budou chtít provést, když jsou tam kaskády. Mám z toho trochu obavy. Jinak také stříhám svoje chlapi. kdysi jsem měla také dlouhé vlasy, ale už dost roků si udržuju krátký účes. je to pohodlnější pro starou babku. :)

      Vymazat
  10. :-) já tam pod vaší zahrádkou často jezdila s kočárkem, tak mi to přišlo povědomé, ale raději jsem se zeptala. My jsme pod Kulíškem, toš to jsem ráda, že jsem tu objevila další blízkou blogerku:-) s Libuškou jsem ještě nebyla osobně, tak to budu muset napravit a pozvat vás obě na kávičku;-)

    OdpovědětVymazat
  11. Už jsem si kdysi říkala, že je to fajn, když se lidi z blízkého okolí poznají ve virtuálním světě.Možná už jsme se potkaly dříve na živo, když si šla na procházku s kočárkem, protože já chodím ze zahrady pěšky na autobus k Liptě. 🙂 My si i jednou do roka zajdeme na musí do Fontány ve VM. Autobusy nám jedou tam i zpět ve stejnou dobu. Já jezdím že Štěpánova.To by bylo fajn, kdybychom se rozrostly. Jen aby už byl volnější pohyb. Hezký den, i když venku hezký není.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář