15 prosince 2020

Už zase skáču přes kaluže

Tedy ne tak doslova. Nějaké kamzičí skoky ještě provozovat nemohu a ani nehodlám, ale postavila jsem se na nohy a chodím bez opory už i venku. V terénu na polních cestách je to trochu obtížnější, ale svaly si musí zvykat i na tu nerovnost terénu. Nedělám žádné nepředloženosti, chůze v terénu mi byla terapeutkou doporučena. Zatím je pod nohama sucho a nemrzne, tak toho musím využít. Je to krásný pocit. 

A  povzbuzující pro mne je i ta neuvěřitelná svoboda a soběstačnost. Možná si říkáte, že o svobodě v této době nemůže být ani řeči, ale po té, co jsem byla odkázána na vozík, na pomoc okolí, pak na berle, francouzské hole a trekovky se cítím volná, ničím nesvázaná a plná sil a odhodlání, že dokážu všechno, co si zamanu. A tak jsem se po včerejší procházce a dnešním cvičení na rehabilitaci vydala do města ke kadeřnici a nechala se ostříhat.  Bytem už také voní cukroví a okna jsou umytá už týden. Mám na to super stroj, takže žádné akrobacie ve výškách. Na procházce jsem i trochu ladila nový foťák. Je to sice opět jen ultrazoom DMC FZ 300, ale než si zvyknu na všechny jeho vymoženosti, než ho dostanu, jak se říká do ruky, bude to chvíli trvat. Nefotím na automat, snažím se využít všechno, co mašinka umožňuje. 
 
Mějte se krásně, usmívejte se co nejčastěji. Kdo se chce smát, důvod si najde. 

13 komentářů:

  1. Tak už si skoro celkom v pohode a to je super! Nech sa Ti teda naďalej aj v dobrom zdraví darí! 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Už mě čeká jen kontrola u rehabilitačního lékaře v lednu a pak hned na chirurgii. A tím se vše završí a už to bude jen a jen na mne, abych přes zimu nezlenivěla. :)

      Vymazat
  2. Tak ať je už jen a jen dobře ! Já říkám, že zdraví je to, od čeho se v životě téměř vše odvíjí.
    Pěkné dny!'
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to říkáš dobře. Děkuji a i tobě přeji hezké dny a více sluníčka.

      Vymazat
  3. Jé Majko, tos mi udělala radost. Říkala jsem si, že nebudu vyzvídat a nechám Tě upéct cukroví a ty mezi tím vygruntuješ ještě snad i celý svět. Tak už si zase i krasava. Však víš...dávej na sebe pozor ( V terénu na polních cestách - rozumím, že na zahradě?) - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terénem jsem myslela opravdu terén za humny města. Na zahradě jsem zatím nebyla, protože manžel tvrdil, že mě tam nepustí, dokud nebudu chodit alespoń s trekovkama. Do obchodu u nás už jsem párkrát šla bez opory a tak jsme to prubli i venku za městem. Amanžel návštěvu zahrady schválil. Snacha bude mít příští týden už volno z práce a tak by mne tam mohla dovézt. Už tam nic moc dělat nebudu, jen možná přikryju ty nevyryté jiřiny, ale určitě podle toho jaké bude počasí. Za každou cenu se tam nepohrnu. To ostříhání už bylo fakt nutné. :) ?ěj se hezlky a také se opatruj.

      Vymazat
  4. Ten úžasný pocit svobody a soběstačnosti znám a moc ti to přeji. Jinak jedna hodně stará paní (dost přes 95 let) o sobě vždy hrdě prohlašuje, že je "soběstatečná" a myslím si, že v určitých chvílích je to ten nejpřesnější výraz. Tak přeji hodně soběstatečnosti a krásné adventní dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško, to je tak pěkný a optimistický článek, že jsem se při čtení vědoucně usmívala. Nikdy jsem nebyla tak zraněná, ale po operacích kolen mě čekalo také "rozcházení", obavy. Přesto se musí člověk probrat, ztopořit svoje sebevědomí a sám najednou uvidí, že to jde JÍT a pohybovat se. Jasně, zpočátku je třeba opatrnosti, ale jak čtu o tvých pomůckách, tak vím, že jsi odpovědná. Úplně se třesu, jak ti přeju, abys zase samostatně dobývala svět. Držím pěsti pro štěstí a přeju ti klidné předvánoční období. Drž se! ☺ ♣

    OdpovědětVymazat
  6. Maruš, tak to je krásná zpráva. Moc jsem ti přála, ať se brzy uzdravíš. Ty která tak ráda chodíš ven a fotíš, muselo ti to moc chybět. Určitě se už i brzy vydáš na zahradu za kočičkami a nakrmit ptáčky :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je super, že můžeš vyrazit ven :-) Po procházce je nálada hned lepší :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Všechno špatné jednou skončí, aby zase mohly přijít lepší časy.

    OdpovědětVymazat
  9. Тy jsi,Maruško,fakt dobrá.Hlavně dávej pozor,ať někde neupadneš.
    Přeji další parádní pokroky ☺

    OdpovědětVymazat
  10. Maruško, našlapuj s mírou,opatruj se. ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář