12 srpna 2020

Ořechy sterilované nasucho

Již několik let neskladuji ořechy ve skořápce, ale jakmile proschnou a "dojdou" vylouskám jádra a steriluji. Vylouskaná jádra jsem skladovala i v mrazáku, ale sterilované mi přijdou lepší, protože mrazák mívám plný jiných věcí a když je ořechů hodně, je jim lépe ve skle a ve sklepě. :). Neplesniví, nedají se do nich červíci a hlavně nežluknou, vydrží i několik let.

Jak na to?

Jádra naplním do suchých zavařovacích sklenic, zavíčkuji a sklenice naskládám do zavařovacího hrnce. Do hrnce naliji vodu do výšky 2/3 sklenice. Někdo dává méně, ale já mám raději vyšší hladinu, aby se sklenice prohřála stejnoměrněji. Voda by neměla přesáhnout přes víčko. Ale pak je potřeba sklenice zatížit. Ořechové jsou lehké a ve větším množství plavou. Zavařuji v menších sklenicích a na ně položím ještě sklenice s vodou.Steriluji 25 minut na 65 °C. Někdo steriluje kratší dobu, ale já raději takto a zkušenost mám velmi dobrou.

Tato tepelná úprava je spíš než sterilací, pasterizací. A co je to pasterizace 

Při louskání si vytřídím i nepoškozené půlky jader a ty pak používám na zdobení cukroví.

VYZKOUŠENO A LETY OVĚŘENO 



3 komentáře:

  1. Letos ořechů moc nebude, tak mám z loňska a jsou super.

    OdpovědětVymazat
  2. Také to tak dělám a opravdu vydrží několik let. Brzké uzdravení přeji.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář